Her legger vi kommentarer som blir sendt oss
VW Golf 1.9 tdi (90 hk) 2000 mod
Bilen er nesten ikke til å kjenne igjen etter tuningen. Motoren er merkbart sterkere allerede fra 1200 rpm, og drar utrolig godt når den bikker 2000 rpm. Med sine originale 90 hk var det sjeldent anledning til forbikjøringer, men etter tuningen er forbikjøringer unnagjort på en brøkdel av tiden det tok før. Skikkelig moro!
Godt resultat, snill pris og super kundeservice. Anbefales!
Audi A3 Sportsback 1.9tdi 105hk
Jeg var litt skeptisk til å begynne med, men når jeg snakket med Trond på tlf ble jeg beroliget samt møte med han var jo bare morro.. han hviste stor engasjemang og forklarte alt han gjorde selv om mine spørsmål kanskje var litt rare .... hehe... alt har gått smertefritt, og bilen min er ikke til å kjenne igjen, nå er det morro å kjøre forbi og gi litt extra gass i noen situasjoner... jeg har nå ett diesel forbruk på under 05 og det er deilig å kjøre så billig...
DETTE KAN JEG ANBEFALE PÅ DET STERKESTE... den servicen jeg har mottatt fra ultimo og den trygghet de har vist meg er unik....
Audi A3 3,2L 250hk (bensin uten turbo)
Hei, Jeg vil bare si at forventningene til tuningen av min Audi A3 3.2 ltr. langt overgikk mine forventninger. Bilen er originalt silkefin i motorgangen og gassresponsen, men etter oppgraderingen kommer kreftene tidligere, og motoren er sprekere over hele registeret. Jeg har ikke fått anledning til å måle bensinforbruket ennå, men på øyeblikksmåleren i kjørekomputeren virker det som det er betydelig senket. Behandlingen kan trygt anbefales.
Audi A4 1,8t 163Hk
En ting til: Takk for veldig god service og oppfølging, på tross at det var noen utfordringer med min bil. Jeg har ingen betenkligheter med å anbefalle dette til andre. Og bilen er en helt annen. Det et MYE bedre drag i den. Fra 3000 omdr så drar det som bare f***...
Audi A4 1.9 Tdi
Vil gjerne gi en tilbakemelding ang. omprogrammering av motorstyring som du gjorde 15/12
Kjørte Trondheim-Oslo på 0,45. Oslo-Trondheim gikk på 0,43. Tynset-Trondheim 0,38. Og bilen er blitt mere kjørbar og letthåndterlig i alle situasjoner. Jeg er meget fornøyd. Takk for god service og info under "inngrepet".
Audi Allroad 2,5 Tdi 180Hk: Det ble mye ekstrajobb på deg (anmerkn: på grunn av feilmerket computer) og jeg er imponert over at det ikke koster meg noe ekstra. Tusen takk for god service, bilen ble helt ny etterpå ! Dette er lett å anbefale videre.
BMW120D
Jeg kan jo også si litt om opplevelsen av optimaliseringen. Bilen er like kjørbar som originalt og forbruket er ikke gått opp. Kanskje kunne det gått litt ned, men man må jo kjenne litt på de ekstra kreftene i blant også. Det er ekstra krefter der når det er behov for det, spesielt nyttig ved f eks forbikjøringer eller ved fjellklatring med full bil. Akkurat det som manglet ! Opplevelsen er en bedre bil og økt trygghet i trafikken på grunn av økt kontroll. Også er det selvfølgelig veldig moro.
BMW318D 2008mod
Tuningen ble kjempe bra. Meget fornøyd. Enda bedre enn Audi A6 tuningen (forrige bil). Jevnere trekk over hele registeret.. Virker som bensin turbo. Forbruket har også sunket merkbart, har tidligere kjørt Fredrikstad Oslo tur-retur på ca 0,55 ligget da å kruset i 120km/t I dag kjører jeg samme strekning på 0.48. Det er ikke til å tro.
BMW320D Hei. Tenkte å gi deg en tilbakemelding på trimmingen. Jeg er kjempefornøyd med jobben som er gjort. Bilen er merkbart sterkere, og er mer villig på girene ved lave turtall. Kreftene merkes også lengre opp på skalaen. Bilen har blitt mye mer "Lettkjørt" enn den var tidligere, og det er en fryd å kjøre for tiden. Har ikke fått målt forbruket enda, men det finner jeg nok ut etterhvert. Takker så mye. Har allerede sendt beskjed til div kjenninger av meg som nok kommer til å sende deg en mail etterhvert.
BMW 320Cd 2005 150hk
Ønsker i forbindelse med dette å si takk for meget god informasjon gjennom deres hjemme side, og ved deres oppmøte samt deres service innstilling under arbeidet ved data trimming av min BMW. Resultatet etter deres arbeide var omgående å forbedringene kunne kjennes allerede ved første kjøretur etter denne data trimming. Nå etter noen dagers bruk føles det som om pådraget har jevnet seg ut til å være konstant og meget bra hele veien på turtall registeret. Jeg er faktisk positivt overrasket hvor mye mer bilen føles å yte nå enn tidligere. Derfor er jeg personlig meget godt fornøyd.
BMW 525D E61
Jeg var så fornøyd med tuningen av min forrige bil, at da jeg fikk denne BMWen kjørte jeg rett til Ultimo for å få den også tunet. Til tross for at bilen veier 1750 kg går den som ei kule nå med skikkelig godt bunndrag. Det beste av alt; jeg har vært hos Ultimo hele seks ganger fordi denne bilen ikke oppførte seg normalt pga at den ikke var original når jeg kom med den første gangen. Måtte innom BMW verkstedet for å skifte noen deler for å få den tilbake til original også. Ultimo har nok brukt godt over ti timer på opp-/nedtuning pga at den sannsynligvis var tunet av en amatør tidligere. Det var aldri snakk om å betale noe ekstra. Jeg betalte kun første gangen. Her er tydeligvis fornøyde kunder som er det viktigste !
BMW 330D
Dette kan dere legge ut på nettsiden:
Jeg kontaktet Ultimo for tuning av min bil og møtte Trond Ødegård. Bilen hadde et motorproblem jeg ikke visste om og fikk fikset dette på verksted takket være tips fra Trond. Han møter så opp på verkstedet og får tunet bilen på stedet. Veldig imøtekommende og serviceorientert fyr det her.
Hjemturen min ble lang, for en fantastisk kraftig motor som skjulte seg under panseret ! Hvem trenger vel automatkasse? Kan nå ligge i 4 gir helt ned i 40km/t og dra bilen opp i fart med heftig akselerasjon. Hadde tidligere en powerbox - glem det, direkte tuning av motoren er veien å gå, det er virkelig forskjell. Min bil har blitt "ny" og dette kan virkelig anbefales på det varmeste. Motoren oppleves mye sterkere, drar effekten lenger ut på turtallskalaen - både på topp og bunn. Ikke minst er det jo gøy å vite at man drar fra det meste som kjører på veien! No cure - no pay?! Garantert cure!
Takk for flott service og bra utført arbeid !
BMW 330D
Hei igjen! Ville bare gi en liten tilbakemelding på tuningen av min 330d Coupe. Nå er den kjørt 5000 km og bilen er bare super. Det tok nok 1-2000 km. før jeg følte at den hadde full effekt. Jeg var ute hos den lokale BMW forhandleren i dag og i følge selgeren er den nå sprekere enn en 335d med twin turbo. Han var mektig imponert og mente din tuning gav betydelig mer effekt enn en AC Schnitzer sin sammenligbare tuning. Forbruket ligger på 0,55 på pen langkjøring og 0,75 på blandet kjøring. Det er også imponerende for en bil med 280 hk/600 Nm...
Nok en gang takk for en god jobb!
BMW 520i (2,2l bensin uten turbo)
Takk for all service. Bilen er jo ikke til å kjenne igjen. Du snakket om litt effektøkning, men det er jo bare tull. Det virker som om du har satt inn en ekte 2,5 liter med 192 HK og 245NM. Bedringen kom som en kule etter at KN luftfilter var på plass. Det som er det kuleste er drivstoff besparingen. Jeg kjører som sagt Fredrikstad-Oslo 4 dager i uka, og tidliger målt forbruket til 0,84 liter pr.mil (i fartsgrense med Cruise controll) Idag målte jeg 0,73 på samme distanse og fart med cruise controll) Effekten i motoren er mye sterke i området 2000-3000 omdr.min Meget fornøyd med denne oppgraderingen, og anbefaler på det sterkeste, at alle med samme bil gjør det samme. ULTIMO kan tingene. Med det nye luftfilteret og HALO plugger ble bilen enda sterke og raskere enn dagens nye 523i med 177HK og 240 NM. Bedre motorgange og tilsvarende rask som 525i mener nå jeg. Akselerasjonen er nå merkbar opp til 205km, nåla stoppet på litt over 230km. HURRRA.....
525dAT MSport
Min E61 2005 modell 525dAT MSport ble en mer spennende bil etter tuning fra 177hk til 210hk. Et ordentlig trøkk setter inn over 2500 omdreininger og motoren oppleves omtrent som en bensinmotor med mer krefter i høyere turtall. Andre- og tredje-giret gir G-krefter og et konstant sug som i en 767 under takeoff. Lyd og dieselforbruk er hos meg uendret etter chiptuningen.
BMW 530D
Takk for all service, seriøsitet og stå på vilje som du har vist. Jeg var i utgangspunktet noe skeptisk til trimming. Bilen jeg kjøpte (BMW 530 Diesel 2001 mod. med 193HK/410NM originalt), hadde i utgangspunktet blitt modifisert med en ekstern boks til over 9 000,- som skulle gi 230 HK og et dreiemoment på 470NM, de samme tallene som Ultimo trimming skulle gi. Men her var det store forskjeller. Bilen er ikke til å kjenne igjen etter din trimming. Dette er gøy ;-). Drivstoff forbruket sank i tilegg med 10%-15%. Hilsen en meget fornøyd kunde.
Hyundai Santa Fe
Hei på deg. Jeg måtte bare skrive. Santa Fe`n er blitt "grusomt" sprek, den er ikke til å kjenne igjen. Både sønn og barnebarn ble imponert. Tok en tur med kona på kvelden, jeg er tilgitt. En kjenning med en Hyundai Tucson fikk prøvekjøre min bil, ser ikke bort fra at du får en ny kunde. Ha en fin helg!
Iveco Daily
Beklager at jeg surret med betalingen, det er nå ordnet. Iveco'en har gått betraktelig ned på forbruket sitt etter at du fikset den. Jeg har fler på gli som ringer deg etterhvert.
Kia Sorento 2,5crdi
Ytelsen var ok(originalt), men det manglet kraftoverskudd, spesielt i mellomaksellerasjon. Har nå kjørt med nytt optimalisert motorprogram i drøye 2 uker/3 000 km, blant annet på langtur. Bilen går mye bedre! Det er et helt annet bunndrag, og mye bedre respons både fra stillestående og i fart. Dieselforbruket har ikke endret seg ved vanlig kjøring, dvs. at ekstrakreftene er gratis i drift! Ved langkjøring (t/r Trondheim), er drivstofforbruket redusert med ca 1 dl/mil. Selv om de nye kreftene gjør at jeg kan kjøre raskere og mer effektivt. Det nye frasparket er ganske rått, og veldig merkbart i forhold til originalt oppsett. Det mest merkbare er aksellerasjonen fra 60-120 km/t, og ikke minst at behagelig cruisingfart på gode motorveier har økt fra 115-135 km/t til 130-150 km/t. Da går bilen helt uanstrengt, sikkert pga. voldsomt forbedret dreiemoment. Bilen oppfører seg nå som om den skulle bli drevet av en kraftg V8 i de hastighetene
Mercedes E200 cdi 102Hk (mod210)(Taxi-eier):
Dette ble moro Nå går den bedre enn 220'en. Vurderer å ta den etterhver også for forbruket går jo ned. Takk for god service !
Mercedes E220 cdi 150Hk (mod211):
Hei. Jeg er veldig fornøyd med oppgraderingen. Hvis jeg skulle kjøpt E270 cdi med samme utstyret på bilen så hadde det kostet meg 150.000 mer. Det er sprøtt å tenke på at en sylinder mer skal koste så mye. Nå har jeg den samme gleden for en brøkdel av prisen. Skal anbefale dere videre.
Mercedes 270 cdi 170Hk (mod.210)
Hei. Er kjempe fornøyd med resultatet.. Bilen går som ei kule :) Legger ved kopi av innbetalinga for regnskapet.
Mercedes Vito 111cdi
Etter litt mer kjøring virker dette veldig bra!!! Rene raketten jo :-) Jeg kommer tilbake med litt forbrukstall, ikke vitenskapelige men dog. Det jeg setter mest pris på er faktisk at bilen har blitt vesentlig mindre stressende å kjøre samt jevnere motorgange og redusert støybilde. Du kan bruke meg som referanse når som helst.
Mini Cooper
Ville bare takke for meget god, rask, hyggelig, profesjonell og rimelig service når det gjelder alt rundt trimmingen av Cooper'n! Det var akkurat det lille ekstra som skulle til. Kona bemerket det også! Så. jeg anbefaler dere gjerne til andre, og kan dere bruke noe av dette i kundeanbefalingen deres på nettet så gjør gjerne det!
Mitsubishi Outlander 2,2DiD
Hei! Jeg lovet deg en tilbakemelding etter å ha kjørt bilen en periode. Tilbakemeldingen er ganske enkelt at jeg er godt fornøyd! Bilen virker ikke på noen måte "trimmet", men drar godt over hele turtallsregisteret. Med det menes at dreiemomentskurven er uten merkbare topper, eller at den er spesielt svak innen et enkelt turtallsområde. I og med at bilen var så og si ny har jeg ikke sammenlikningsgrunnlag i forhold til dieselforbruk. Men jeg har ingen grunn til å tro annet enn at optimaliseringen vil kunne medføre et redusert forbruk. Takk for jobben!
Nissan Quashqai 1.5DCi
Hei, Vil bare takke for utmerket service, på mandagen. Bilen fungerer UTMERKET nå , skikkelig drag i den, var
en fryd å kjøre hjem igjen.
Peugeot 406 hdi
Nå har jeg vært ut og prøvekjørt. Motoren fungerer tilsynelatende slik den skal og det ble skikkelig forbedring i aksellerasjon og bunndrag. Jeg kunne ikke se sort røyk og motoren drar jevnt og fint på alle turtall. Synes den har litt høyt turtall på tomgang (ca. 830 r/min), men det er kanskje slik det skal være? I alle fall: jeg er godt fornøyd så langt! Jeg har allerede anbefalt dette videre til en som har Landrover Freelander. Jeg hører av meg med ny kunde om ikke lenge.
Porsche 996 turbo 4wd (420hk org)
(tidligere tunet BMW 525tds) Takk for meget god service, bilen er merkbart bedre på reaksjon og toppregister med drøyere moment.
RangeRover TDV6
(etter etterjustering og påfølgende prøvetur til hytta): God morgen, dette må vi si oss fornøyd med. Takk for glitrende service og god oppfølging !
Renault Laguna 1,9dCi 120hk
Hei. Nå har jeg fått kjørt litt rundt siden den ble tunet. Bilen oppleves som mye sprekere og mer livlig enn før. Den har også fått et mye bedre bunndrag. Forbikjøringer går som en lek nå. Forbruket har også gått ned. I påska kjørte jeg Oslo-Trondheim. Før tuningen målte jeg forbruk på 0,55. Nå har den gått ned til 0,5. Med pen kjøring tipper jeg forbruket kan gå ned til 0,45. Jeg har regnet ut at jeg i løpet av tre år sparer inn kostnaden for tuningen. Redusert CO2-utslipp er jo også et stort bonus.
Renault Laguna 1,9dCi 120hk -> 150hk
Jeg har hatt en 4500 km lang roadtrip gjennom blant annet Tyskland, Frankrike, Danmark og Sverige. På min forrige tur, før tuning, så var bilen for slapp i 6. gir. Jeg måtte gire ned for å få rask nok akselerasjon på disse motorveiene.
Etter tuningen ble det andre boller. Bilen akselererer fint i 6. gir selv i en fart på 120-160 km/t. Bilen føles mye kvikkere og "makes more sense" på franske og tyske motorveier. Nå klarte jeg å holde nesten samme tempo som BMWer, Audier og Mercedeser i Tyskland :) Snittforbruket har gått ned fra 0,71 til 0,67 l/mil (130-160 km/t på motorvei + noe bykjøring).
SsangYong Rexton RX270
Hei , burde ha rapportert tidligere, men dagene går. Min bil ble som ny fra første start, den reponderer mye bedre ved lave turtall d.v.s at før reagerte ikke motoren når jeg ga gass det tok litt tid. Automatkassa girer mye bedre, henger lengre på gir,og girer raskere ned når jeg trenger det. Det er ikke tvil om at jeg har fått mye bedre bil å kjøre. Mange takk.....
Smart ForTwo
Hei igjen, Bilen går som ei klokke. 2 giret er vesentlig sprekere. Men, det er mer trykk hele veien. Den beste forskjellen merker jeg egentlig på motorveien. Den går ikke fortere, men tidligere når jeg lå i 90 og skulle opp til 110, giret smarten ned og truet motoren opp. Nå har den fått et bunndrag og et annet skyv noe som gjør at den ikke girer, men bare øker i fart. Dette gjør naturligvis at den artige lille raketten blir langt mer behagelig å kjøre på motorveien.
Smart Roadster Brabus: Nå først ble det sportsbil. Trodde ikke at det kunne bli så stor forskjell. Samboern er veldig fornøyd også. Vi har en 2000 Audi A6 stasjonsvogn med 1,9liter 110 hester også. Kan du gjøre noe tilsvarende med den ?
Smart Roadster 82Hk:
Wooohooo! Nå har jeg fått kjørt litt i løpet av kvelden. Og jeg må bare få si: Tusen, tusen takk! Dette var over all forventning, og bøtter og spann med gøy og glede. Takker & bukkker!
Volvo XC90 D5
Hehe, dette hadde jeg ikke forventet av den tunge kjerra. Megabra ! Tusen takk, skal anbefale dere videre.
Volvo V70 2,4D 126hk
Hei, Hvordan i alle dager er dette mulig?? Før brukte bilen 0,66 på langkjøring og nå fra møre til Oslo brukte den 0,55 og det med mye 120-130 kjøring på de nye motorveiene. Villig som bare det! Skjønner ikke noe! Jeg hadde forventer økning pga mer hk ved aks. Max kos, beste "mannegave" ever!
VW Passat 1,9 tdi130Hk
Husker du vi snakket om besparelse i drivstoff? Du sto på ditt og sa at jeg kunne få opp til 5% bedre forbruk hvis jeg kjørte som før. Jeg ble litt skuffet for jeg hadde lest at besparelsen blir større ved høyere last. Nå har jeg dratt hengeren fram og tilbake til Tvedestrand, samme som jeg gjorde forrige uke og målt 15% mindre. Det er tydelig at bilen går mer effektivt og at det økte dreiemomentet gjør susen. Tenkte at dette var gode opplysninger som du kan gå ut med til andre som drar på hengere.
VW Golf IV 1,9 100Hk
Hei. Hadde egentlig ikke tenkt å fortelle kollegaer på jobb om tuningen, men er rett og slett kjempefornøyd og i så strålende humør at jeg greier ikke la være å reklamere for deg. Kona sende meg følgende sms første dagen hun kjørte bilen på jobb:WOW.. super bil.:-) Har tatt backup av filene. Takk skal du ha.
VW T5 2,5 130Hk
Takker så mye for kjempegod service ang tuning på min T5. Bilen er ikke til å kjenne igjen !! Da jeg kjører med mye last i bilen, var det kjempefint å få litt ekstra " sprut " i bilen. Dette anbefales på det sterkeste !!
VW T5 1.9 tdi 105 hk.
Bilen er ikke til og kjenne igjen Den har fått et utrolig moment helt fra lave turtall. I bakker hvor jeg før måtte ned i 4de,Øker den bare på nå i 5te. Hengeren merkes ikke lenger. Motoren går også mye penere Dette var verdt hver eneste krone Helt ny bil....
|